Odpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 7 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: ! - Zmiana systemu gry
PostNapisane: 14 listopada 2014, o 23:03 
COO
Avatar użytkownika

Catchphrase: Eat, Sleep, Win the Title, Repeat
Undisputed Champion: 2
World Champion: 8
International Champion: 3
TV Champion: 2
Tag Team Champion: 3
MITB Winner: 2
Nie mogę znaleść gdzie o tym rozmawialiśmy ale temat powraca i to jako ostateczna decyzja.
Planuję bardzo poważną zmianę w systemie rozgrywki. Nie wiem kiedy to nastąpi ale wydaje mi się że owa zmiana będzie "best for business".
Do wprowadzenia jej jednak bardzo długa droga. Będę musiał przeprogramować panel i dostosować działanie akcji specjalnych do nowego systemu. Oczywiście wszysko odbędzie się "bezboleśnie". Gramy na obecnym systemie aż nie dopracuje nowego i później zwyczajnie pojawi się nowa wersja panelu.

Jak będzie wyglądać owa zmiana?

Dla gal tygodniowych:
- W piątek, w godzinach południowych (po zweryfikowaniu wyników SD) zostaje otworzona gala do typowania. Gracze oddają swoje typy i mają na to czas do poniedziałku do 22:00.

- W poniedziałek o 22:00 w momencie zamknięcia gali, w panelu pojawi się karta meczowa.

- Od tego czasu przez 72 godziny gracze mogą zagrywać akcje specjalne.
Oczywiście w tym czasie typy graczy są niewidoczne.

- Typy wszystkich graczy wraz z punktami i gotowymi wynikami meczów zostaną odsłonięte dopiero w piątek po całkowitym zamknięciu i podliczeniu gali.


dla gal PPV:
- W tygodniu poprzedzającym PPV (wtorek północ) zostają otworzone ZAPISY na galę PPV. Gracze "zaklepują" swoje miejsce na gali i mają na to czas do piątku.

- W piątek, w godzinach południowych (po zweryfikowaniu wyników SD) podliczamy ostatnią tygodniówkę i z graczy, którzy wcześniej zapisali się do gali PPV tworzymy kartę meczową. Gracze oddają swoje typy i akcje. Mają na to czas do niedzieli do 22:00.
UWAGA! TYLKO gracze, którzy ZAPISALI się na galę PPV będą mogli typować.
W tym przypadku mogą pojawić się walkowery gdyż gracze, którzy się zapiszą na galę mogą zapomnieć zatypować ale plus jest taki że w piątek mamy już gotową kartę na PPV.

- W niedzielę o 22:00 gala zostaje zamknięta i zostają odsłonięte typy i akcje graczy. Wyniki pojawią się po wprowadzeniu ich przez obsługę gry w poniedziałek lub w przypadku jeśli Michcio będzie śledził galę na żywo wyniki będą pojawiać się na bierząco ;)



Dlaczego tak poważna zmiana?
Od początku powstania projektu, mimo całkiem rozbudowanego systemu gry, starałem się żeby Revo było tak prostą grą jak to możliwe.
Obecnie jest zbyt dużo niejasności w zasadch gry, zwłaszcza przy zagrywaniu akcji specjlanych. Wprowadzając nowy system nie tylko uprościmy zasady gry ale też staną się one na tyle proste że w końcu będę mógł je "zaprogramować." Pewnie nie zdajecie sobie sprawy ale kodowanie akcji w panelu jest niesamowicie trudne. Nie jestem w stanie przewidzieć i zaprogramować wszystkich sytuacji, które mogą się wydarzyć w trakcie gry a obecne zasady, niestety, są bardzo nieprzewidywalne.
Mam masę pomysłów na akcje, które niestety nie sprawdzą się przy obecnym systemie a owa zmiana pozwoli na wprowadzenie ich do gry.
Możliwość oddawania akcji PO tym jak zapoznamy się z kartą meczową pozwoli też na zagrywanie akcji "pod przeciwnika". Obecnie akcje zagrywane są "na wyczucie" i często nie mają nic wspólnego z jakąkolwiek strategią a przyznacie że byłoby ciekawiej, gdyby zagrywane akcje były przemyślane.
Kolejnym plusem przemawiającym za zmianą jest możliwość dodawania stypulacji do meczów. Stypulacji nie tylko z nazwy.
Przykład: Lumberjack Match. Obecnie taki mecz musi zostać zapowiedziany z wyprzedzeniem żeby gracze-lumberjacki mogli dodać/odjąć komuś punkty. W nowym systemie, po zapoznaniu się z kartą meczową, będzie można dodać stypulację do meczu i każda stypulacją będzie miała swoje własne mini-zasady.

Zmiana systemu bez wątpienia pozwoli mi na łatwiejsze kodowanie gry i może w końcu uda ruszyć się z panelem bo jak na razie za każdym razem jak do niego siadam to pojawiają się kolejne problemy.

Jak zawsze, chętnie wysłucham Waszego zdania, więc jeśli macie coś do powiedzenia to proszę bardzo....

-----------------------------------------------------------------

DODANE 16.11.2014

Doszedłem do wniosku że wprowadzę jeszcze jedną zmianę, którą zresztą też proponowałem jakiś czas temu.
Chodzi o ranking. Obecnie mamy dywizję Main Event liczącą 5 graczy i 2 równorzędne dywizje mid-cardowe.
Po zmianie będziemy mieć dywizję Main Event liczącą 8 graczy i tylko jedną dywizję mid-cardową zrzeszającą pozostałych graczy.
Wyjaśniam dlaczego uważam tą zmianę za potrzebną:
- Zwiększymy liczbę feudów w Main Event (gracze, chcący dostać się do title shota będą potrzebować dodatkowych punktów RP a te są do zdobycia za wygrane feudy).
- W meczach o pas Mid-Cardowy będziemy mieć mid-carderów a nie graczy, którzy często miewają więcej RP niż mistrz Revo.
- Obecnie gracze drużynowi znajdują się w czołówkach obu dywizji mid-crdowych i po ominięciu tych graczy pretendenci do tytułów mają 6/7 RP straty do mistrza. Z jedną dywizją mid-card różnice te będą niższe ze względu na większą ilość graczy w dywizji.
- Taki podział dywizji jest dużo łatwiejszy w programowaniu. Przypomnę że moim BARDZO odległym planem jest możliwość tworzenia nowych rosterów i często myślę kategriami innymi niż gracze, którzy wpadają tu 2 razy w tygodniu (raz oddać typy i drugi, sprawdzić wyniki). Zdaję sobię sprawę że możliwość tworzenia nowych rosterów doprowadzi do sytuacji kiedy rostery będą także zamykane przez niewystarczającą liczbę graczy. Mając 12 graczy w rosterze nowy podział sprawdzi się bez problemu. Co jednak jeśli zostawimy 2 dywizje mid-cardowe? Musiałbym spędzić setki godzin na przeanalizowaniu wszystkich możliwych sytuacji z różną liczbą graczy... Bez sensu.
- Nie musicie się też obawiać mniejszej liczby tytułów. Drugi tytuł mid-cardowy zostanie. Zmieni tylko nazwę a pretendenci będą wybierani na nowych zasadach. Nie wiem jeszcze dokładnie jakich ale coś wymyślę ;)
Proponuję zmienić tytuł United States Championship na Television Championship.
Dlaczego TV? Bo myślę nad tym żeby pretendenci byli wybierani spośród graczy feudujących (main event / mid-card / low-card - będzie to więc tytuł dla każdego) a skoro feudujący to znaczy że częściej pojawiają się na ekranach i tytuł TV mi zwyczajnie pasuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ! - Zmiana systemu gry
PostNapisane: 14 listopada 2014, o 23:38 
REVO User
Avatar użytkownika

Catchphrase: Randal is here.
International Champion: 2
TV Champion: 1
King of the Ring: 1
Osobiście mi się podoba i wierzę,że to co robisz jest dobre dla tego biznesu :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ! - Zmiana systemu gry
PostNapisane: 14 listopada 2014, o 23:55 
Head Booker
Avatar użytkownika

Catchphrase: Opportunity awaits...
International Champion: 2
TV Champion: 2
Tag Team Champion: 4
Według mnie również jest to bardzo dobrze przemyślane. Szczególnie podobają mi się:

- pomysł ze zwiększeniem strategii w zagrywaniu akcji
- pomysł z wprowadzeniem bardziej zróżnicowanej gamy stypulacji, które nie raz mogą mieć wpływ na sam "pojedynek" (obecny przykład: Hell in a Cell Match, który jest tak naprawdę tylko nazwą w karcie gali a i parę podobnych przykładów jeszcze by się znalazło).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ! - Zmiana systemu gry
PostNapisane: 15 listopada 2014, o 00:01 
Head Booker
Avatar użytkownika

Catchphrase: When your nightmare comes to life.
TV Champion: 1
Tag Team Champion: 5
Mi również podoba się taki pomysł :) W szczególności ten z moźliwością zagrania akcji specjalnych po ułożeniu karty :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ! - Zmiana systemu gry
PostNapisane: 16 listopada 2014, o 12:46 
REVO User
Avatar użytkownika

Catchphrase: #GrandSlamChampionship #BlalightGSC
World Champion: 1
International Champion: 4
TV Champion: 1
Tag Team Champion: 1
Zgadzam się w 100% co do wszystkiego.
Co do meczy to jest parę rzeczy.
Dałeś przykład Lumberjack Matchu, to ja mogę podać Street Fight. Tak naprawdę do SF'a jest tylko Chair Shot i nic poza tym. Można wprowadzić dodatkowe akcje i urozmaicić galę jakimiś Open Challenge'ami pod konkretną stypulację. Jest wiele opcji do rozważenia przed wprowadzeniem finalnej wersji, ale też bardzo ważne jest zachowanie zdrowego rozsądku. Teraz podam przykład który pewnie was odrzuci(bo nikt nie gra w lola xD) ale dali tam nową mapę, ale ona ma takie wymagania, że spora część graczy, będzie musiała odejść z Ligi, bo ich komputery nie dadzą rady. Tak samo tutaj. Wszystko jest teraz przejrzyste, więc to co jest dobre, mogłoby zostać. To czego brakuje należy zmienić.
Dobre są PPV i feudy 1v1 więc to można zostawić bez zmian(pewnie większość się ze mną zgodzi). Ale mecze o pas, można odrobinę zmienić. Pamiętam, że zrobiłeś wtedy fajną akcję, że dałeś "Podpisywanie Kontraktu". Takie coś można zrobić przed 2/3 walk o pas RHC i co trzecią walką o pasy TT(wtedy suma punktów na czysto się liczy w obu przypadkach(w TT liczy się X+Y vs A+B).
To chyba tyle, jeśli gdzieś się pomotałem, to cytujcie gdzie, postaram się to jaśniej wyklarować.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ! - Zmiana systemu gry
PostNapisane: 16 listopada 2014, o 14:11 
REVO User
Avatar użytkownika

Catchphrase: Pain is coming
World Champion: 2
Akcje Extra: Special Guest Referee
Co do nowego pomysłu z galami tygodniowymi prawie nie mam zastrzeżeń. Zamysł jest bardzo dobry, ułatwienie będzie duże gdy widzimy z kim będziemy walczyć i dostosowywać do tego akcję. Zastanawiam się czy zaczniesz się bawić w trudniejsze rzeczy, takie jak zapamiętanie w panelu, kto używał jakich akcji poprzednio i automatyczne zablokowanie tej akcji na kolejną galę. Oraz powiedzmy profile walk (wybierane ładnie z jakiś zakładek przez HB) np. fair play match, które automatycznie by blokowały użycie konkretnych akcji (pokazywało akcje jakie da się użyć, a tych co nie po prostu by nie pokazywało). Tak jakoś interesuje mnie ta techniczna strona :) która rzecz jasna wiem, że jest bardzo trudna do wykonania.
Minusy to raczej drobne mankamenty, takie jak zwiększenie szans dla grup graczy (stajni) trzymających ze sobą - łatwiej im będzie dobierać 'ofiary', przez co 'samotne' jednostki będą miały trudniej :D chociaż we wrestlingu jest podobnie, więc da się to przeżyć hehe. Drugą sprawą jest, że jeśli zatypuję i gdy załóżmy sprawdzę na necie kto walczył na RAW, SD i podliczę sobie sam, że mi powiedzmy poszło bardzo źle, prawdopodobnie po prostu zrezygnuje z użycia akcji by nie marnować punktów EXP. Przez to chciałbym zwrócić uwagę, że może się zdarzyć oszczędność pkt EXP przez graczy i wtedy 12pkt na week może okazać się za dużym bonusem :P . Z innej strony patrząc może to być lekkie wyolbrzymienie, w końcu raz ktoś jest na górze raz na dole, a oszczędność w takiej sytuacji w sumie jest plusem.
Więc nawet jeśli napisałem o tych drobnych mankamentach to takie zmiany w galach tygodniowych, jakie przedstawił kakmic, są dla mnie jak najbardziej na korzyść REVO.

Co do PPV, zapisy i wcześniejsze dzięki temu ustawienie karty meczowej jest dobrym pomysłem. Nie zgadzam się jednak z faktem, że osoba która nie zaklepie sobie wcześniej miejsca nie wystąpi. Uważam, że może się zdarzyć tak, że ktoś nie będzie mógł się pojawić ileś dni i nie zaklepie sobie miejsca, bądź po prostu pojawi się ktoś nowy kto zechce zatypować, dlatego też powinno być miejsce dla pojedynków 'niezapowiedzianych'. Myślę, że osoby, które wcześniej nie zaklepały sobie miejsca mogłyby mieć przez ten fakt np. okrojony zasób akcji w stylu: nie mogą ingerować w inne walki, bądź jak kto woli, brak możliwości użycia akcji. Inną nazwijmy to 'karą' za nie zapisanie się może być po prostu zmniejszenie prestiżu niezapowiedzianej walki przez okrojenie pkt RP lub EXP np. za wygraną tylko 3pkt RP, za porażkę 1pkt RP lub zamiast 24EXP tylko 12EXP za występ na tej gali. Tutaj możliwości jest wiele i wcale nie trzeba zabraniać ludziom typowania jeśli nie zapiszą się wcześniej. Ponadto w WWE na PPV pojawiają się niezapowiedziane walki.
Moje rozwiązanie wydaje się dobre w przypadku gdy co najmniej 2 osoby wcześniej się nie zapiszą a zatypują, gorzej to wygląda jeśli będzie tylko jedna taka osoba. Tutaj mam raczej słabe rozwiązanie w stylu, że jedną z zapowiedzianych walk można zaznaczyć, że jeśli tylko jedna osoba niezapisana zatypuje, wtedy dołączy do tej walki i będzie powiedzmy 3-osobówka.


Parę pytań do Kakmica:
Czy zamierzasz wprowadzić PPV do panelu? (wiem, że to będzie skomplikowane, ale czy istnieje taka wizja?)
Czy zamierzasz wprowadzić w panelu historię wyników walk? Wspomniałeś, że będą karty meczowe podane, więc czy też będą wyniki walk w panelu i jeśli tak to mi chodzi o to czy będzie to umieszczone wraz z tabelami wyników typowania czy jako oddzielny odnośnik? (Czyli czy będą karty z wynikami walk i typowania razem czy oddzielnie)

To na razie chyba tyle, sory jeśli z czymś się słabo wysłowiłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ! - Zmiana systemu gry
PostNapisane: 17 listopada 2014, o 03:33 
COO
Avatar użytkownika

Catchphrase: Eat, Sleep, Win the Title, Repeat
Undisputed Champion: 2
World Champion: 8
International Champion: 3
TV Champion: 2
Tag Team Champion: 3
MITB Winner: 2
Pierwszy post edytowany. Dodałem drugą ważną zmianę.

Blalight napisał(a):
Wszystko jest teraz przejrzyste, więc to co jest dobre, mogłoby zostać.

Nie. Sporo rzeczy jest zbyt skomplikowane i postaram się je uprościć jak to tylko możliwe.
Blalight napisał(a):
To czego brakuje należy zmienić.

Nie można zmienić czegoś czego brakuje ;)
Blalight napisał(a):
Pamiętam, że zrobiłeś wtedy fajną akcję, że dałeś "Podpisywanie Kontraktu". Takie coś można zrobić przed 2/3 walk o pas RHC i co trzecią walką o pasy TT

Akcja CONTRACT SIGNING jest w planie i będzie zagrywana wyłącznie przez graczy. Chcę żeby obsługa gry przez moderatorów/adminów była uproszczona do minimum i polegała tylko na wpisywaniu wyników gal Raw, SD i PPV.
Sherkan napisał(a):
Zastanawiam się czy zaczniesz się bawić w trudniejsze rzeczy, takie jak zapamiętanie w panelu, kto używał jakich akcji poprzednio i automatyczne zablokowanie tej akcji na kolejną galę.

Trudniejsze rzeczy, takie jak zapamiętanie w panelu, kto używał jakich akcji poprzednio i automatyczne zablokowanie tej akcji na kolejną galę jest już od początku jego istnienia ;)
Sherkan napisał(a):
Oraz powiedzmy profile walk (wybierane ładnie z jakiś zakładek przez HB) np. fair play match, które automatycznie by blokowały użycie konkretnych akcji (pokazywało akcje jakie da się użyć, a tych co nie po prostu by nie pokazywało).

Dlatego chciałbym żeby karty meczowe były układane zanim zaczniemy zagrywać akcje. Tylko w takim przypadku mogę poblokować, które trzeba i pokazać do wyboru tylko te, które gracz będzie mógł użyć. Teraz nie jest to możliwe i każda akcja musi być weryfikowana po ułożeniu karty.
Sherkan napisał(a):
Minusy to raczej drobne mankamenty, takie jak zwiększenie szans dla grup graczy (stajni) trzymających ze sobą - łatwiej im będzie dobierać 'ofiary', przez co 'samotne' jednostki będą miały trudniej :D chociaż we wrestlingu jest podobnie, więc da się to przeżyć hehe.

No przecież taki jest zamysł stajni. Każdy gracz może założyć / przystąpić do stajni - nie ma przeszkód.
Co do łatwości w dobieraniu ofiar to przecież mamy z tym do czynienia już teraz. Interwencje / Message są na porządku dziennym. Przecież stajnia może zagrywać te akcje pomagając swojemu członkowi i wcale nie musi wiedzieć z kim dany gracz ma mecz.
Sherkan napisał(a):
Drugą sprawą jest, że jeśli zatypuję i gdy załóżmy sprawdzę na necie kto walczył na RAW, SD i podliczę sobie sam, że mi powiedzmy poszło bardzo źle, prawdopodobnie po prostu zrezygnuje z użycia akcji by nie marnować punktów EXP.

No to nie tylko będziesz musiał policzyć ile zdobyłeś punktów ale też ile punktów można było zdobyć maksymalnie. Później będziesz musiał zadać sobie pytanie czy Twój przeciwnik mógł zdobyć więcej czy może poszło mu średnio... Będzie się komuś chciało?
Zresztą Twoja teoria może okazać się zupełnie nie trafna. Gracze po podliczeniu swoich punktów mogą dojść do wniosku: "skoro słabo mi poszło to wykorzystam jak najwięcej EXP żeby odrobić i wygrać mecz" a wtedy EXP nie tylko nie będą oszczędzane ale wręcz będą wydawane częściej niż teraz.
Sherkan napisał(a):
Uważam, że może się zdarzyć tak, że ktoś nie będzie mógł się pojawić ileś dni i nie zaklepie sobie miejsca...

Słaby argument. W dzisiejszej dobie istnieją takie wynalazki jak... telefon komórkowy. Zalogowanie na stronie i zapisanie się na PPV zużyje bardzo małą ilość danych więc jeśli komuś bardzo zależy to znajddzie sposób na zapisanie się do gali.
Zresztą to samo można powiedzieć o każdym typowaniu - a co jeśli ktoś wyjeżdża na weekend i nie zdąży zatypować? Zapisy będą odbywać się w środku tygodnia więc każdy powinien mieć dostęp do komputera stacjonarnego choćby przez minutę ;)
Myślałem też o opcji, która zapisze automatycznie do PPV każdego gracza, który ma rozegrane 10 ostatnich meczów. Będzie wtedy bardzo mała szansa na to że ten gracz nie odda typów na PPV.
Jeśli już tak bardzo boicie się tego zapisywania można też otwierać zapisy na kolejną PPV tuż po zakończeniu ostatniej. Wtedy jednak będzie trzeba zapłacić "depozyt", np 30 EXP. Każdy gracz, który pojawi się na PPV otrzyma je z powrotem. Ci, którzy na PPV się nie pojawią, stracą EXPy.
Sherkan napisał(a):
...bądź po prostu pojawi się ktoś nowy kto zechce zatypować, dlatego też powinno być miejsce dla pojedynków 'niezapowiedzianych'

Tak, też o tym myślałem. Brałem pod uwagę przyznanie takim graczom mniejszej liczby EXP lub RP. Tak jak jednak wspomniałeś rozwiązanie z układaniem niezapowiedzianych meczów jest dobre tylko jeśli będzie dwóch takich graczy lub więcej. Dokładanie pojedynczego gracza do innego meczu w celu utworzenia Triple Threat nie wchodzi w grę.
Podsumowując - graczy, którzy nie zapiszą się do PPV możnaby dopuścić do typowania. Każdy taki gracz otrzyma połowę EXP (12) i nie otrzyma żadnych RP. Wszyscy gracze zostaną wrzuceni do jednego "Dark Matchu" (1vs1, triple threat, fatal-4-way, battle royal... w zależności od liczby graczy) a jeśli podczas PPV znajdzie się tylko jeden taki gracz nie wystąpi w żadnym meczu ale otrzyma EXPy.
Takie rozwiązanie ma jednak jeden duży minus od strony technicznej - dodatkowe skrypty i zmiana tabel w bazie daych. Skrypty liczące ranking czy EXP będą musiały omijać graczy z "dark matchów" i nie wydaje mi się żeby dodatkowe godziny programowania i zmiana układu tabel były tego warte.
Sherkan napisał(a):
Parę pytań do Kakmica

viewtopic.php?f=11&t=173
Sherkan napisał(a):
Czy zamierzasz wprowadzić PPV do panelu? (wiem, że to będzie skomplikowane, ale czy istnieje taka wizja?)

Oczywiście że tak. Za jakiś tam bliżej nieokreślony czas "panel" ma być wrestlingową grą internetową a forum ma służyć tylko do pomocy i porad.
Sherkan napisał(a):
Czy zamierzasz wprowadzić w panelu historię wyników walk? Wspomniałeś, że będą karty meczowe podane, więc czy też będą wyniki walk w panelu i jeśli tak to mi chodzi o to czy będzie to umieszczone wraz z tabelami wyników typowania czy jako oddzielny odnośnik? (Czyli czy będą karty z wynikami walk i typowania razem czy oddzielnie)

Spoiler:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 7 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  

WWE© jest znakiem zastrzeżonym należącym do World Wrestling Entertainment, Inc.
i nie jest w żadnym stopniu powiązane z Revo-Wrestling.
Informacje na temat WWE© możecie znaleść na WWE.COM
Część zdjęć znajdujących się na stronie jest własnością WWE© i została wykorzystana wyłącznie w celu informacyjnym
zgodnie z amerykańskim prawem Fair Copyright Law 107
Powered by phpBB
© 2011-2016 REVOlution Wrestling Federation
KOPIOWANIE TREŚCI I STYLU STRONY ZABRONIONE!